12.09.2016

Aquest Vic fins i tot sap patir

Albert Cámara, entrenador del Vic la temporada passada, va assegurar en una roda de premsa a les acaballes del campionat que l'equip ja havia après a patir. L'afició vigatana gestiona com pot els ai al cor als quals els té acostumats el seu primer equip, sempre circulant ben a prop de l'abisme. Però després del partit que dissabte van oferir els homes de Xavi Melero i Rafa Rodríguez, ja ningú pot tenir cap dubte que el conjunt blanc-i-vermell sap picar ferro fred quan convé.

En un duel complicat, dens a la primera meitat i trencat a la segona, el Vic va ser capaç de fer bo un gol d'Héctor Moreno a la sortida d'un córner per assegurar els tres punts en el seu debut al Municipal. L'1 a 0 final va ser suficient per tancar la segona victòria de la temporada i rendibilitzar al màxim les preuades dianes osonenques. El Llagostera 'B', un rival tècnic i amb jugadors de gran qualitat, va fer impossibles per superar la teranyina defensiva local, però es va topar sempre amb l'actitud inflexible d'uns blanc-i-vermells ben col·locats al darrere. Gil i Héctor -que, a banda de golejador, es va convertir en un baluard defensiu- van escupir les andanades dels gironins i es van aliar amb el pal en un parell d'ocasions per mantenir la porteria a zero.

El filial del Llagostera és un equip ambiciós. Amb una plantilla jove, que té ganes de reivindicar-se, l'equip és temible des del punt de vista tècnic. Tàcticament, en canvi, té més problemes per mantenir-se ordenat i el Municipal és un camp prou gran com per fer visibles les mancances estratègiques de qualsevol equip. Malgrat tot, els llagosterins van fer-se amos del partit des de l'inici. Amb la possessió de l'esfèrica sota control, van inquietar Reig durant els primers vint minuts i van estavellar dues pilotes a la fusta. El Vic patia, però aguantava. I va ser prou murri per aprofitar la seva oportunitat quan va aparèixer al minut 23: en un córner, Héctor va pentinar una centrada de Peque des del primer pal per creuar la pilota i enviar-la al fons de la porteria de Pol Busquets.

Amb el marcador a favor, el Vic va començar a dominar el tempo del matx i el Llagostera va notar l'angoixa de la derrota a l'estómac. Amb la pilota als peus però sense idees, els visitants remenaven el joc amb poc criteri mentre els locals buscaven ampliar distàncies al contracop. De fet, a cinc minuts del descans, Peque va poder rematar la feina en un u contra u davant Busquets, però el seu xut va sortir desviat.

A la represa, el Llagostera va sortir a buscar un gol que donés un tomb al duel. Soufian va brillar al centre del camp i va donar molta verticalitat als visitants. El partit es va trencar completament, malgrat els intents del Vic per controlar l'esfèrica i portar la batuta del matx. Tot i l'electricitat del joc -amanida amb un camp molt ràpid per culpa de la pluja que va caure al damunt del Municipal-, el Llagostera va disposar de poques ocasions clares i només va provar els guants de Reig amb un parell de xuts. Els blanc-i-vermells, per la seva banda, van fer treballar Busquets en dues ocasions clares de Valls i Quim.

El marcador no es va tornar a moure, però el partit va mantenir un ritme frenètic que no va deixar reposar els nervis de ningú. Finalment, el Vic va segellar tres punts més que el mantenen a la part alta de la taula -ha sumat dues victòries en dues jornades- i que evidencien que aquest equip està dotat de la veterania suficient per afrontar amb valentia de conjunt veterà qualsevol repte. Només una nota negativa a peu de pàgina: l'expulsió de Gerard Enrich, ja al 91, a temps vençut, per un suposat cop de colze a un rival.