04.09.2016

Tres punts d'or per començar

El Vic va aconseguir l’objectiu fixat en un camp minat i de dimensions molt reduïdes. Amb un gol a cada part, el 0-2 semblava aplanar definitivament el camí cap a una victòria còmoda, però l’empenta dels locals, amb un incisiu Baby, va fer trontollar el triomf fins a l’últim sospir. Els primers tres punts de la temporada viatjaven cap a la Plana i el Vic dormia líder en l’estrena de la Primera Catalana.

El Municipal de Montgat va acollir el debut a la lliga del Vic 16-17. El feu on la Fundació Privada Hermes disputa els partits com a local és una capsa de llumins on cada metre quadrat esdevé una parcel•la, un tresor preuat. Això condiciona l’estil de joc de manera decisiva, i fa que els tècnics s’exprimeixin el cervell per trobar les opcions de futbol directe i efectiu. El tàndem format per Xevi Melero i Rafa Rodríguez anaven amb la lliçó ben apresa, i el Vic va dominar a plaer els primers quaranta-cinc minuts. Ja d’entrada, el mig del camp vigatà va créixer a passos agegantats, i Roca i Joel, per bandes, i Peque i Valls, per l’eix, trobaven vies d’aigua constants en la defensa montgatenca. A còpia de faltes prop de la frontal i de córners malintencionats, el Vic posava setge una i altra vegada als dominis de Yan. En una d’aquestes escaramusses, Joel caçava una pilota dins la petita, la baixava i l’entaforava al fons de la xarxa, ajustada al pal. Així s’estrenava l’exjonquerenc com a golejador amb la samarreta vigatana: un gol que feia justícia i que estrenava el marcador. Abans del descans, en una de les poques incursions d’Hermes, una combinació entre Tomás i Baby fregava el pal i posava l’ai al cor als aficionats vigatans desplaçats.

A la represa, el tècnic local, Mario Lamilla, va sacsejar l’equip a la cerca de la reacció, i Hermes va sortir a mossegar. En ple vendaval ofensiu dels maresmencs, Peque controlava una pilota escorada arran d’àrea i era travat de forma clamorosa per un defensa. L’àrbitre indicava el punt fatídic, i el mateix Peque no perdonava i batia Yan des dels onze metres. El partit entrava en un escenari ideal per als interessos vigatans, però la segona part tot just havia arrencat. Cinc minuts després, el killer local Baby presentava credencials i aprofitava un refús de Reig per ajustar de nou el marcador. El gol va reviscolar Hermes, que va recuperar l’esperit perdut i va creure en la remuntada amb una grada bolcada en el debut del seus. El Vic va cedir terreny i part del control, amb la granota de treball i desdoblant-se en tasques defensives. Cal destacar el debut de Gerard Enrich, que va aportar serenor al mig del camp en moments d’angoixa. Però aleshores el referent d’Hermes, Baby, va veure la segona groga: encara quedaven deu minuts mal comptats, però, sense el concurs del seu golejador, els locals van baixar molts enters i només van inquietar amb pilotes penjades al cor de l’àrea. Malgrat tot, els montgatencs van reclamar un penal inexistent i van disposar d’una última ràfega enverinada. En l’últim sospir, un fora de joc anul•lava un gol agònic que ja es celebrava a la poblada grada del Municipal.

Amb els deures fets, el Vic enfilava el camí del vestidor amb el botí sota el braç. Els nostres tècnics van destacar la importància dels tres punts en un camp especialment complicat on ben segur Hermes es farà fort durant tota la temporada. L’equip va mostrar capacitat de treball i sacrifici i va estrenar el caseller de victòries en un debut somiat. Dissabte que ve (18h) rebrem el Llagostera B, un altre debutant a la categoria, en el primer matx com a locals.