01.09.2016

Ara va de debò

Fundació Hermes i UE Vic aixequen el teló de la Primera Catalana aquest dissabte (20h) a Montgat. Duel inèdit entre dos equips que es voldran estrenar amb una victòria que, ja d'entrada, els doni una dosi de moral en aquesta etapa primigènia de competició.

El Vic 16-17 de Xevi Melero i Rafa Rodríguez debuta de manera oficial aquest dissabte al Maresme amb l'objectiu de començar sumant els tres punts i cimentar els fonaments del projecte amb una capa d'il•lusió i un encofrat de bones intencions.

Després de lligar una plantilla d'uns vint jugadors, ara toca abandonar el banc de proves de la pretemporada i enfundar-se la granota de treball sobre la gespa del Municipal de Montgat. Aquesta setmana, precisament, coneixíem la renovació de Pep Puigdesens i les incorporacions de Rachid, Aleix i Alguer. Amb la columna vertebral del curs anterior pràcticament intacta, els fitxatges han acabat d’arrodonir una pretemporada marcada per les bones sensacions (especialment a Granollers) i la bona adaptació dels nous. La importància d’iniciar la lliga fent-se amb el màxim botí plana en l’ambient d’una plantilla unida i conjurada que mirarà d’imposar el seu criteri des del minut 1 de partit. A davant, però, tindran un os dur de rosegar.

La Fundació Privada Hermes aconseguia el cobejat ascens a Primera Catalana en una promoció dramàtica contra el Balaguer. Els homes dirigits pel carismàtic Mario Lamilla van signar una temporada espectacular i van trencar pronòstics: la intensitat en el joc i la fermesa defensiva van ser dues de les claus de l’èxit. Els maresmencs volen perllongar ara l’aposta guanyadora a la nova categoria i han confegit una plantilla amb el bo i millor de la comarca, amb jugadors molt resolutius com Baby (“killer” i home destacat – 30 dianes el curs passat), molt experimentats com Marcelo Luna (ex Avià) i de gran classe com Diego Suárez (ex Martinenc). Malgrat haver completat una pretemporada irregular, de més a menys, Hermes promet ser un equip a tenir molt en compte. A més, el Vic també haurà de lluitar amb la il•lusió d’un equip debutant a Primera Catalana davant la seva afició.

Alertats però alhora mentalitzats, els vigatans preparen un matx complicat a consciència amb un sol objectiu irrenunciable a l’horitzó: la primera victòria al sarró i tres punts meritoris que els permetin iniciar la lliga amb bon peu.