14.06.2016

Oriol Riera: "Al Vic vaig aprendre molt... Recordo els meus inicis aquí amb molta estima"

Oriol Riera va tornar a trepitjar dilluns el que havia estat casa seva. El futbolista vigatà, actual davanter del Deportivo de La Coruña, va visitar la Fundació Unió Esportiva Vic i va oferir una xerrada davant més d'un centenar de persones. Amarat de nostàlgia, Riera va reconèixer que recorda els seus inicis al futbol formatiu del Vic "amb molta estima" i va assegurar que "en aquest camp em vaig començar a construir com a futbolista". El davanter blanc-i-blau va recomanar a les desenes d'esportistes de la Fundació que es van acostar a escoltar-lo que perseverin, treballin dur i no oblidin que, després del futbol, "sempre queda la persona".

En un col·loqui molt participat, Riera va repassar la seva trajectòria esportiva. Des dels seus inicis, al camp del Vic, fins a l'actualitat, amb la seva consolidació com a ariet ofensiu del Depor. Format entre la UE Vic, l'Espanyol i el Barça, el davanter va voler desenganyar els futbolistes més joves i els va avisar que "el món del futbol està ple de llops". "Debutar amb el primer equip del Barça va ser molt bonic, una experiència extraordinària, però no tot és tan maco com es veu des de fora", va explicar.

Riera també va parlar de la seva experiència amb el Cultural Leonense, a Segona B, i amb el Córdoba i el Celta, ja a Segona. Del 2006 al 2010, en quatre temporades, va passar per tres equips diferents, uns canvis d'aires constants "normals per a algú que es vol guanyar la vida jugant a futbol", va asseverar, perquè "l'estabilitat al futbol no existeix". "Durant aquesta etapa em vaig curtir i em vaig forjar com a jugador al davant", va apuntar.

Després de deixar Vigo, acabaria aterrant a les instal·lacions del CD Alcorcón, un club petit on Riera va entronitzar-se definitivament com a 'killer' de referència. Amb el conjunt groc va disputar dues promocions frustrades d'ascens a Primera. "L'etapa a Madrid va ser increïble i vam tenir l'ascens molt a prop malgrat ser un equip molt jove", va relatar. "L'experiència d'aquella etapa m'ha reforçat psicològicament, perquè no pujar va ser un cop dur", reconeix Riera. El seu protagonisme en terres madrilenyes li va permetre fer el salt a Primera de la mà de l'Osasuna. Una etapa a Navarra que recorda amb nostàlgia perquè "l'Osasuna es va convertir en una nova família per a mi, la meva segona casa".

Malgrat que va fer una quinzena de gols en la seva temporada com a davanter navarrès, no va poder evitar el descens dels de Pamplona. Llavors se li van obrir les portes de la Championship anglesa gràcies a una oferta del Wihan. Però la seva etapa a Anglaterra va ser un autèntic "fiasco", en paraules del propi Riera, i al desembre va tornar a la Lliga BBVA com a nou jugador del Depor. Al conjunt gallec s'ha refermat al davant i s'hi sent còmode. "Estic molt feliç i el meu futur passa per La Corunya", assegura, tot i que reconeix que la darrera temporada "no ha estat gens fàcil".

Riera creu que li queda corda per almenys cinc anys més, però té clar que el futbol s'acabarà i per això està estudiant màrqueting a la UOC. De fet, el davanter va subratllar davant dels jugadors de la Fundació la importància de "compatibilitzar l'esport amb els estudis, perquè el futbol s'acaba i després queda la persona". Tot i això, Riera va reconèixer que li agradaria continuar vinculat al món del futbol des de les banquetes, ja que té el títol d'entrenador. En to de broma, els jugadors li van demanar si es voldria incorporar al Vic en el futur, una opció que "a llarg termini" no va voler descartar.

EL davanter va tancar la xerrada signant autògrafs i fent-se fotografies amb tots els jugadors que li van demanar. La Fundació, en agraïment per la seva visita, li va regalar la figura d'un estudiant de Vic "com a referent del futbol vigatà". El president de l'entitat, Ignasi Puig, i els vocals de Tresoreria i Acció Social, Tomàs Domènech i Sagi Barnolas, li van fer entrega de l'obsequi.