09.06.2016

El futbolista vigatà Oriol Riera oferirà una xerrada dilluns a la Fundació UE Vic

El futbolista vigatà Oriol Riera visitarà dilluns que ve la que va ser casa seva. El davanter del Deportivo de la Coruña va fer els seus primers passos com a futbolista a l'Estadi de Futbol Municipal, amb la samarreta de la Unió Esportiva Vic. Quinze anys després, tornarà a trepitjar la gespa del club ausetà convidat per la Fundació UE Vic, que ha organitzat un col·loqui amb el futbolista vigatà com a protagonista. L'acte, que és obert a tothom, començarà a les set de la tarda al costat de les oficines del Municipal.

Riera conversarà amb el responsable de Comunicació de la Fundació durant una mica més de mitja hora i després respondrà les preguntes dels esportistes del futbol formatiu del club i dels assistents. El golejador vigatà parlarà del seu passat com a jugador blanc-i-vermell i repassarà la seva trajectòria remarcant la importància de ser humil i anar pas a pas. El president i el director Esportiu de la Fundació, Ignasi Puig i Ramon Carrascal, respectivament, donaran la benvinguda al davanter i obriran l'acte oficialment.

Format a la pedrera del Vic, Riera també va passar per l'Espanyol i el Barça. El 17 de desembre de 2003 va debutar en un partit de la Copa del Rei amb el conjunt blaugrana. Tres anys més tard, va demostrar la seva enorme punteria de cara a porteria amb el Cultural Leonesa. Les seves dades com a golejador li van obrir les portes del Celta, que el va fitxar el 2008. Amb 64 partits a l'esquena i 22 gols com a davanter celtenc, dues temporades més tard va ser contractat pel Córdoba. Després vindrien l'Alcorcón, l'Osasuna i, el 2014, el Wihan Athletic anglès, que el va convertir en jugador internacional. El 2015 el Depor es va fer amb els seus serveis i, en una temporada i mitja, s'ha consolidat com un autèntic ariet de la línia ofensiva dels de la Coruña.