01.06.2016

Melero i Rodríguez: "Lluitarem: som ambiciosos i no descartem cap fita"

El primer equip del Vic ja té inquilins per a la banqueta. Xevi Melero i Rafa Rodríguez han estat presentats aquesta tarda com a nous entrenadors del conjunt vigatà. Els místers, que ja havien trepitjar la gespa del Municipal vestits de curt, com a jugadors, no han amagat la il·lusió que els va fer rebre la trucada del club ausetà. "Tornem a ser a casa", han assegurat davant dels mitjans de comunicació. Els entrenadors tenen apamat l'equip, però ara volen treballar en la configuració de la plantilla de cara la temporada vinent.

En l'acte de presentació, el president de la UE Vic, Cinto Codina, ha volgut mostrar la confiança de la Junta en el projecte que enceten els tècnics vigatans. De fet, el club ha dissenyat amb ells un full de ruta a tres anys vista "perquè creiem que és la millor manera que garantim la solidesa del cos tècnic i la plantilla". Codina creu que Melero i Rodríguez són "ambiciosos" i per això està convençut que conduiran el Vic "on mereix estar".

Els nous entrenadors blanc-i-vermells han recollit el guant del president i han promès que "lluitarem per no descartar cap fita". No volen parlar directament de l'ascens, però saben que la seva arribada al Municipal ha generat expectació i ells no es cansen de recordar que d'ambició no els en falta gens ni mica. Tot i això, els objectius queden de moment en un segon pla. Pels tècnics, el primer repte passa per confeccionar una plantilla competitiva que tindrà l'actual equip com a base. "Confiem amb els jugadors i parlarem amb tots ells", han assegurat, abans de recordar que "han fet una gran segona volta". Melero i Rodríguez volen incorporar un home per línia i garantir la continuïtat dels puntals que formen la columna vertebral del Vic.

TORNEN A CASA
Rodríguez i Melero són vells coneguts de l'afició vigatana. Havien jugat diverses temporades amb el primer equip del Vic, on es van conèixer i van forjar una amistat que han estat capaços de traslladar a les banquetes. De fet, Rodríguez, de 40 anys, es va formar a l'escoleta del Vic i va debutar a l'equip sènior amb només 18 anys. Després d'onze temporades, va penjar les botes per una lesió. Melero, per la seva banda, és un gat vell del futbol català. Amb 44 anys, ha vestit la samarreta blanc-i-vermella i la d'altres equips de Segona B i Tercera, com el Manlleu, l'Olot o el Vilassar de Mar.

Després de retirar-se gairebé al mateix temps, es van estrenar plegats a la banqueta del Santa Eugènia de Berga, a Tercera Catalana. Hi van estar tres temporades i van forjar una parella tècnica que s'ha convertit en tan singular com inseparable. El 2014 el Tona els va fitxar perquè lideressin un projecte ambiciós des de Segona Catalana. Van aconseguir l'ascens a Primera amb tan sols un any i, durant tota aquesta temporada, han treballat per mantenir la categoria. Finalment, han aconseguit més que això i han situat l'equip a la vuitena plaça de la taula. Un currículum fulgurant que ara intentaran ampliar des de la banqueta del Municipal, un estadi que ells anomenen "el coliseum".