22.05.2016

Cant a l'èpica

Els números del Vic des que Albert Cámara va aterrar a la banqueta del Municipal són de líder. Els vigatans són el quart millor equip de tota la segona volta malgrat que el nou tècnic va fitxar pel club ausetà quan ja se n'havien disputat tres jornades. Amb Cámara el Vic és un conjunt ordenat i compacte, que afronta les adversitats cohesionat i converteix els contratemps en guspires de motivació. Qui cregui que aquesta és una lectura excessivament optimista, només ha de veure amb deteniment el partit d'ahir contra el Manresa. Amb deu homes des del minut 29 i sense actius a la banqueta, els vigatans van aconseguir derrotar amb solvència un dels candidats a l'ascens. El 2 a 0 final és el millor reflex de la capacitat de lluita i perseverança que ha desenvolupat un equip esgotat anímicament fa només sis mesos.

El Vic va sortir al camp amb els deures fets -la permanència està garantida des de la setmana passada-, però amb ganes d'acomiadar-se de l'afició oferint un bon espectacle. El Manresa, necessitat de punts per mantenir-se viu en la pugna per l'ascens fins a la darrera jornada, va saltar al terreny de joc amb més incisivitat. Malgrat l'electricitat dels del Bages, els primers compassos van transcórrer sense novetats a cap de les dues àrees.

El duel va fer un tomb al minut 29. L'àrbitre es va convertir en el protagonista del matx resolent una topada a l'interior de l'àrea entre Héctor i l'exvigatà Solernou amb una targeta vermella directa pel central ausetà. El col·legiat va seguir les indicacions del jutge de línia, tot i que el xoc semblava fortuït. L'expulsió va suposar un altre maldecap a la banqueta local, que ja estava prou mermada per les baixes de Sep, John i Èric. Cámara va taponar el buit defensiu introduïnt Gil al terreny de joc. El jove central vigatà, que va apuntalar la defensa amb una maduresa extraordinària, acabaria firmant un partit enorme.

Amb deu homes, el Manresa va decidir fer una passa endavant, però el Vic no va perdre en cap moment la compostura. Sense sobresalts al darrere, els vigatans van aconseguir fer mal al Manresa amb un contracop al 42. Peque i Tuneu van articular una jugada extraordinària que va acabar amb una precisa passada en diagonal a Pep Puigdesens. De primeres, el killer osonenc va enviar un tret bombejat des de l'interior de l'àrea que es va endinsar a la porteria visitant a través de l'esquadra. Una gran jugada amb una grandiosa execució final.

A la represa, el Manresa va sortir a buscar el gol de l'empat. Els bagencs necessitaven els tres punts i l'ansietat es va apoderar dels jugadors. El Vic, per la seva banda, intentava no imprimir massa ritme al partit perquè amb tan pocs efectius a la banqueta l'esgotament físic passaria factura al tram final de l'enfrontament. Amb aquest esquema al camp, els homes d'Albert Cámara van rebre l'empenta definitiva que necessitaven per sumar els tres punts al minut 54. En un nou contraatac letal, Peque va assistir Roca perquè l'extrem blanc-i-vermell signés el 2 a 0.

Amb dos gols en contra, el Manresa havia de remar molt per remuntar el duel. Malgrat la inferioritat numèrica, el Vic seguia molt sòlid al darrere. Dani Andreu va moure fitxes i va introduir pólvora al camp, però el cojunt manresà només va inquietar Reig a pilota aturada. El Vic, en canvi, hauria pogut reblar la victòria en un parell de jugades a la contra que ni Peque primer, ni Roca després van saber culminar. Els tres punts finals permeten als de Cámara situar-se novens a la taula amb 49 punts. Un balanç global positiu que tancaran el cap de setmana que ve contra la ja descendida Molletenca.