16.05.2016

Permanència certificada

Cinc jornades després, la patacada. Els marcadors havien somrigut al Vic en les darreres setmanes i els homes d'Albert Cámara havien aconseguit traduir el bon joc en punts. Diumenge, però, la ratxa positiva es va topar amb la tramuntana. A Les Forques, el camp de la Jonquera, el Vic va acusar un mal inici de partit i va permetre als locals mantenir-se vius en la lluita per l'ascens. Malgrat la derrota, amb 46 punts al caseller i només dos partits per disputar, el conjunt ausetà té la permanència virtualment garantida.

Els primers quinze minuts de duel van sentenciar el Vic. Quan encara no s'havia arribat al quart d'hora de joc, els locals ja havien perforat dos cops la porteria de Reig. A l'11, els homes de Cámara van cedir un penal que els locals, mitjançant l'executor Pol Compte, van aprofitar per obrir la llauna. Avesat a encaixar dianes de manera prematura, el Vic hauria pogut remar a contracorrent, però un minut després la Jonquera va ampliar diferències. Henry va aprofitar una errada defensiva visitant per enviar un tret sec al fons de la porteria blanc-i-vermella. El 2 a 0 quedaria congelat al marcador fins al final del partit.

A la represa, com al llarg de la darrera mitja hora de la primera meitat, el Vic va tenir el control de l'esfèrica i del partit. Tuneu, un dels homes més incisius a les files vigatanes, va provar d'abatre Toni Montero amb un parell de xuts creuats que van sortir desviats. El domini no es transformava en gols. Per buscar-hi alguna solució, Cámara va introduir pólvora a la gespa quan s'havia superat l'hora de joc. Èric i Macias van incorporar-se a l'atac vigatà per dotar-lo d'ariets que superessin la muralla local, però el parapet verd-i-blanc es va mantenir inexpugnable. La derrota deixa el Vic desè amb 46 punts, sense opcions de baixar ni de lluitar per fer-se un lloc a la zona alta de la taula.