09.05.2016

Ja sabem patir

"Hem après a patir". Una sentència lapidària que, després d'un tram final de partit angoixant, resumia l'estat d'ànim d'una plantilla cada cop més madura i compacta. Albert Cámara, el tècnic vigatà, va sortir en roda de premsa a valorar la victòria per 2 a 1 contra l'Horta. Del duel se'n podien subratllar moltes coses, però ell va destacar la seriositat d'un equip que "sap defensar amb tots els homes i a atacar amb tots els homes". "Tot i que el resultat sigui ajustat i el rival apreti, no ens posem nerviosos i no cometem errors", va assegurar. I no s'equivocava gota. Les imprecisions que condemnaven el Vic a principi de temporada van semblar ahir un record del passat.

El Vic arribava al partit contra l'Horta en quadre. Sense Isma i Peque, el mig del camp semblava haver perdut els dos capitostos que el dirigeixen. Cámara va haver de tirar d'imaginació per reiventar-se el posicionament tàctic del Vic. Va avançar Raúl com a pivot defensiu -fent tàndem a la zona de mitjos amb un Joan Torné que ha demostrat amb solvència la seva polivalència i amb l'incombustible Tuneu- i va situar Gil com a central al costat d'Héctor. L'onze era nou, però va funcionar com una màquina molt ben engreixada. L'Horta, que arribava al Municipal amb opcions de lluitar per la segona plaça, no va estar mai còmode davant un conjunt ausetà sòlid i encertat en atac.

El Vic va ser superior des del minut u, però no va concretar el domini fins al minut 23. En una errada visitant en la construcció de joc, Tuneu va presumir de picaresca: va robar la cartera al rival i va enviar la pilota amb una extraordinària precisió a l'esquena dels centrals visitants. Des de la segona línia, Puigdesens va entrar a l'àrea en velocitat i va desviar la pilota al fons de la xarxa amb un toc subtil que va abatre l'exvigatà Buetes amb merescuda delicadesa. Una genialitat. Pressió, precisió i punteria. La diana va esperonar el Vic, que va disposar d'un parell d'oportunitats més. Primer Roca, amb una bona jugada personal que no va definir, i després Tuneu, amb un xut tou des de la frontal, van poder ampliar l'avantatge abans de la mitja part.

A la represa, el Vic va aguantar bé els embats barcelonins. Sense patir, va deixar que l'Horta busqués la velocitat dels seus dos puntes i intentés fer mal -sense èxit- per les bandes. El carril central, bloquejat per una teranyina vigatana, era inexpugnable. Les coses no sortien al conjunt visitant i Xavi Molist va intentar sacsejar el duel amb quatre canvis. La injecció de pólvora no va tenir efecte sobre el partit, perquè el Vic continuava dominant el joc sense cometre errors tot i cedir la possessió de l'esfèrica al rival.

Mentre l'Horta, molt horitzontal, s'estavellava contra el mur vigatà, els homes Cámara intentaven rematar la feina al contracop. Al 55, Torné va estar a punt de firmar un contracop teixit entre Tuneu i Puigdesens, però li va faltar sang davant de porteria. Se'n referia de seguida. Deu minuts més tard, Roca va conduir una cavalcada local per la dreta, va driblar dos defenses i quan ja tocava la línia de fons va servir una genial centrada al segon pal que -ara sí- Torné va enviar a la xarxa amb un xut potentíssim.

Amb un Horta noquejat, el Vic va poder rematar la feina a un quart d'hora del final amb una nova jugada personal de Roca que ell mateix va culminar amb un tret lleugerament desviat. Però quan més endollat semblava el conjunt ausetà, l'àrbitre va assenyalar un penal rigorós de Raúl sobre Novo que Dani Muela va executar. Quedaven deu minuts de patiment intens i als aficionats del Vic els van reaparèixer tots els fantasmes de quinze dies enrere, en el partit que el Martinenc va empatar al 87. Aquest cop, però, ni l'escassetat de forces va poder amb un Vic esplèndid que no va concedir ni una sola ocasió de perill als visitants. Ja ho deia Cámara: hem après a patir.