01.05.2016

Arrencada letal

Quatre mesos després, el Vic ha aconseguit capgirar la truita. Feia moltes setmanes que el conjunt ausetà no aconseguia situar-se a la part noble de la taula, entre les deu primeres posicions, i en les últimes jornades lluitava en el fangar de la zona baixa, maldejant per no relliscar a les places tenyides de vermell. Diumenge, al camp del Girona B, els homes d'Albert Cámara van retrobar-se amb la victòria en un partit que van ser capaços de controlar i gestionar amb molta solvència. L'1 a 3 que presentava el marcador és la materialització més concreta del domini osonenc en terres gironines.

El Vic es va posar el mono de treballar -una metàfora escassament imaginativa per a un u de maig- des del xiulet inicial. Quan encara no s'havia arribat ni el minut cinc, els visitants ja van avisar Quintanas, l'històric porter local, amb una falta des de la frontal servida per Peque. La punteria que li va faltar al catalitzador vigatà per obrir la llauna, la trobaria instants després el killer de l'equip, Pep Puigdesens. El davanter va caçar una pilota a la frontal de l'àrea, d'esquena a porteria, es va regirar superant el marcatge del local Jaui i va batre Quintanas amb un tret sec.

L'electrònic ni tan sols assenyalava el minut deu de partit, però el Vic ja havia aconseguit el que semblava més complicat: superar la teranyina defensiva dels gironins. La diana va noquejar els locals, que acusaven l'ansietat. Amb la derrota, el Girona B s'endinsava de ple en la lluita fratricida per evitar el descens. El filial, amb una plantilla de gran qualitat però jove, no va saber gestionar l'estrés i el nerviosisme es va apoderar del seu joc.

El Vic, còmode i murri, ho va aprofitar per situar-se al Municipal de Sant Ponç i clavar una segona estocada als gironins. Al minut 15, en una esplèndida jugada, Puigdesens va assistir des de la banda esquerra a Peque perquè el geni ausetà firmés el segon gol del partit. El migcampista ha sucat en els últims quatre enfrontaments i s'ha convertit en el màxim executor dels blanc-i-vermells, amb tretze dianes. La darrera genialitat del vigatà va permetre al seu equip contemporitzar el joc i arribar a la mitja part sense sobresalts, malgrat els intens desesperats d'un Girona hiperventilat.

A la represa, els locals van sortir amb empenta a buscar el gol que els col·loqués de nou al centre del ring. Als gironins, però, els faltava espai. El seu propi camp se'ls va fer molt petit, perquè el Vic tancava bé els espais i els extrems locals, ràpids i verticals, es topaven de seguida amb la línia de fons en les seves incissives cavalcades pels laterals. Bloquejat per la manca d'espai i d'idees, el Girona ho provava a pilota aturada. Coro i Nach, amb dues rematades abans de l'hora de partit, van fer lluir Reig en les ocasions més clares pels locals.

Però quan més notava la pressió el Vic, una sortida en fals de Quintanas va canviar de nou el color del partit. L'enguantat gironí va noquejar un contracop visitant amb unes mans molt clares fora de l'àrea. L'àrbitre, sense pensar-ho, el va enviar a la grada amb una vermella directa. Peque no va aprofitar la falta posterior, però el Girona va quedar molt tocat per l'expulsió.

L'angoixa es va apoderar dels locals, que van perdre el control del duel. Víctimes de la tensió, van quedar-se amb nou després que Marc colpegés Reig dins de l'àrea i veigués la segona groga. Roca va aprofitar la superioritat numèrica per fer el tercer gol vigatà en un ràpid contracop al 78 que va definir amb una esplèndida vaselina. El Girona, molt tocat, només va poder retallar distàncies a les acaballes del matx amb un xut llunyà que va sorprendre Reig. Els homes d'Albert Cámara van certificar sense patiments una victòria que els situa desens a la taula amb 43 punts, els mateixos que el Mollet i que el Tona.