29.04.2016

Sempre amunt en el compte enrere!

Aquest diumenge, a partir de les 12, el Vic juga un dels partits més importants de la temporada al Municipal de Sant Ponç contra el Girona B. Només separats per tres punts en l’engraellat, tots dos equips enfilen un tram final de temporada agònic amb l’esperança d’aferrar-se, com més aviat millor, a la taula de la salvació. Cinc finals en un maig no apte per a cardíacs acabaran de decantar la balança. Les terribles conseqüències dels possibles descensos compensats poden arribar a arrossegar fins a deu equips a Segona Catalana. És per això que urgeix sumar el màxim de punts en aquests últims compromisos i assolir la xifra simbòlica dels 45 punts com més aviat millor. Si un dels dos equips aconsegueix sumar els tres punts a Sant Ponç, deixarà molt tocat el rival, especialment en cas de victòria vigatana.

Després de deixar escapar els tres punts a última hora contra el Martinenc, els vigatans s’han conjurat per assaltar el feu gironí i mirar de deixar en situació crítica el filial gironí. El joc desplegat la setmana passada al Municipal convida a l’optimisme. El Vic va signar un molt bon partit, especialmente en la segona part, i va disposar de múltiples ocasions per sentenciar el matx. Potser per això la decepció lògica de seguida va deixar pas al convenciment que les coses s’estan fent bé i que cal continuar furgant per aconseguir l’objectiu primordial i irrenunciable. S’espera una batalla ferotge entre dos equips que no voldran de cap de les maneres acabar derrotats després del xiulet final. Els locals sortiran a mossegar des de bon principi ja que vénen d’una derrota lògica al camp del Vilassar –actual líder- en la última jornada. El filial gironí s’ha reforçat amb fitxatges de qualitat per intentar salvar la categoria, després d’una temporada molt irregular. Si analitzem la qualitat de tots dos equips, podem afirmar que ocupen una posició que no els fa justicia, però el futbol no entén d’idees preconcebudes o vaticinis sibil•lins. Fins i tot, el goal average pot resultar decisiu en aquestes alçades: en el partit d’anada, els gironins aconseguien remuntar el gol inicial d’Adri (que es perdrà la tornada per sanció) i s’enduien un preuat triomf del Municipal. Els deixebles de Nacho Castro han sumat 15 dels últims 24 punts en joc, i homes com Gelmà (sancionat), Sala i Morales han demostrat que poden ser letals en els últims metres.

El Vic arribarà a Girona amb les baixes conegudes de Jaume i Santanera, mentre que Cámara i Jiménez continuen pendents de l’evolució de Tuneu, que es va haver de retirar lesionat en l’última jornada. Com apuntava el míster vigatà en roda de premsa, tots i cadascun dels jugadors han d’estar mentalitzats i preparats per saltar al camp i rendir al cent-vint per cent. Isma tornarà presumiblement a l’onze inicial després de complir partit de sanció.

Matx crucial de pronòstic incert en la zona mitjana-baixa que marcarà de ben segur el devenir més immediat de tots dos equips. Tothom vol fugir de la zona calenta abans no sigui massa tard, però tot apunta que ningú podrà respirar del tot tranquil fins a la darrera jornada.