22.04.2016

Haurem de serrar les dents

Cita vital (encara que soni a tòpic!) aquest diumenge per als deixebles de Cámara i Jiménez. Després d’aconseguir un bon punt del camp del Tona la setmana passada, el Vic intentarà tombar el Martinenc, i, de retruc, superar-lo en la classificació. Sumar és requisit indispensable per als ausetans si volen continuar mantenint cert marge de distància envers els equips immersos en la lluita per a la permanència. Amb els 39 punts actuals, el Vic necessita arribar com més aviat millor als simbòlics 42 i assegurar-se la continuïtat a la categoria un curs més.

Només dos punts per sobre en l’engraellat, el Martinenc d’Agustín Vacas ha arrossegat durant tota la temporada una irregularitat que l’ha condemnat a la zona mitja quan només resten sis partits de lliga. L’equip vermelló partia com un dels principals favorits en la lluita per a l’ascens, però els aficionats del Guinardó han comprovat, amb el pas de les jornades, que el miratge s’esvaïa ràpidament. Ni tan sols el concurs de Sergi Arranz, màxim golejador de la categoria, ha pogut redreçar la trajectòria dels barcelonins, que ara malden, amb 41 punts, per enfilar-se en l’últim tren cap a les posicions de la zona noble. En cas de caure al Municipal, el Martinenc veuria com el Vic el supera en la classificació. En l’elèctric partit d’anada al Guinardó (4-3 a l’electrònic), el Vic aconseguia perforar la porteria local, amb doblet de Puigdesens i gol de Peque, però no s’enduia cap premi de Barcelona.

En l’apartat de baixes, Santanera –castigat amb quatre partits de sanció arran d’una picabaralla en el partit contra els tonencs - i Isma es perdran el partit de diumenge. La consigna és clara: cal fer bo l’empat de Tona de la setmana passada no deixant escapar més punts com a locals. Amb la màxima ambició possible, el Vic és conscient que una victòria combinada amb altres resultats el farien guanyar posicions a la taula alhora que gairebé certificaria el primer objectiu irrenunciable: la permanència.