15.04.2016

Derbi total

El derbi osonenc arriba en un moment d’impàs per a tots dos equips, que intenten assegurar la permanència com a objectiu prioritari i innegociable, però alhora veuen com els equips capdavanters tampoc no es troben a una distància insalvable. Tona i Vic, només separats per tres punts, lluitaran per alçar-se amb la victòria en una cita interessant al Municipal tonenc.

Si tirem de tòpics, podem afirmar que el derbi que disputaran tots dos equips és, de llarg, un dels millors duels de la categoria. A només set partits per finalitzar la lliga, tonencs i vigatans voldran sumar tres punts d’or per a les seves respectives aspiracions i continuar conreant l'aspiració d’escalar posicions en l’engraellat. Un xic despenjats de la zona noble, tots dos conjunts es batran diumenge (11.45h) amb la intenció de deixar el rival comarcal tocat i completament eliminat de qualsevol somni ulterior. En una lliga tan ajustada i igualada, fins i tot el goal average és un valor preuat i examinat amb lupa per tots els entrenadors a l’hora de mirar la classificació. A la primera volta, en el derbi disputat a Vic, ni ausetans ni tonencs feien prou mèrits per desfer les taules inicials (0-0).

El Tona encadena una sèrie de resultats força negatius. Després de signar una primera meitat de temporada gairebé brillant – que li va permetre fins i tot liderar la categoria i sonar com a candidat a l’ascens -, l’equip dirigit pel tàndem Xavi Melero i Rafa Rodríguez només ha aconseguit sumar una victòria (contra la ja descendida Molletenca) en els darrers cinc partits. Malgrat tot, amb 41 punts, té pràcticament assolida la permanència a la categoria: objectiu acomplert per a un debutant a Primera Catalana. Amb baixes de pes per sanció, com ara l’exvigatà Jordi Pla, Èric Juvanteny i Joan Casas, els tècnics locals també hauran de dirigir el matx des de la barrera per acumulació de targetes.

Després de tornar a assaborir la victòria la setmana passada, el Vic voldrà tornar a repetir sensacions al camp del veí. Pendents de la reaparició de Reig sota pals, Cámara i Jiménez disposaran de tota la plantilla per assaltar el feu tonenc. Tots dos coneixen prou bé la proposta atractiva del Tona, que gira al voltant del futbol de toc. És per això que, amb la màxima humilitat i prudència, intentaran contrarestar les armes locals amb una bon barril de pólvora. En cas de victòria visitant, Tona i Vic empatarien a punts, amb sis partits encara per endavant. Com hem assenyalat tantes vegades, el fil entre la zona noble i les brases candents és molt prim, gairebé invisible.

Diumenge el Municipal de Tona s’abillarà amb les millors gales per acollir un duel comarcal molt esperat i que pot marcar diferències ara que entrem en l’últim terç de competició.